reklama

Ľudská ľahostajnosť

Cestujem v preplnenom autobuse smerujúcom do školy. Ráno. Hustá premávka, upchaté cesty, kolóny na výpadovkách. Nič neobvyklé vo veľkom meste. Počúvam hudbu z mp3ky keď tu zrazu zbadám sanitku, ako si hľadá čo najkratšiu cestu cez automobilové more, ktoré zaplavilo ulice ranného mesta. Niekomu ide o život, pomyslím si. Niekto bojuje o to najvzácnejšie, čo máme. Nik v autobuse ani okom nemihne, nedá nijak najavo, že vníma tento fakt. Poviete si, nie je to nič zvláštne vidieť vo veľkom meste húkajúcu sanitku. Poviete si, nie je to nič zvláštne bojovať o vlastný život?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V lete cez prázdniny som isté kratšie obdobie robil ako operátor call centra. Viem. Nechcená práca otravovať ľudí cez telefón počas ich voľného času. Čo už, vtedy som aj tak nič lepšie nenašiel. V práci sa náš tím denne stretával s odmietnutím klienta po prezentácii daného výrobku. Nečudujem sa, veď kto by si kúpil hocaký výrobok/službu cez telefón bez toho aby si daný produkt prezrel osobne? Čo ma však skutočne zarážalo, pár krát som sa stretol s absolutným odmietnutím klienta a následným zrušením hovoru skôr, než som sa stihol predstaviť. Čo ak mu volala milá usmievavá pani so sexi hlasom, že vyhral tučný balík peňazí? Alebo že jeho blízky je v ohrození a potrebujú okamžitú asistenciu volanej osoby?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kamarátovi sa pred istým časom stal nepríjemný incident. Kráčajúc na internát v neskorých večerných hodinách ho prepadli dve neznáme maskované osoby s nožíkom v rukách. Kamarát odhodil tašku a začal utekať smerom ku ceste s úmyslom zastaviť okoloidúce autá a požiadať o pomoc. Po istej dobe mu zastavila dodávka a šofér sa pýta: ,,Čo potrebuješ?“ ,,Dvaja chlapíci s nožmi v ruke sa ma snažia prepadnúť!“ ,,A čo ja s tým?“ Kamarát mal šťastie, že útočníci sa zľakli zastavenej dodávky a utiekli bez toho, aby mu niečo ukradli.

Nejde mi do hlavy, kde sa v ľuďoch berie toľká pasivita. Neuvedomujú si pred koľkými príležitosťami zavreli dvere bez toho, aby o tom vôbec tušili? Kde sa stráca ľudská zvedavosť, chuť vrhnúť sa do niečoho nového? Ako si môžu nechať utiecť život popod nos?

Karol Hanus

Karol Hanus

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý študent, ktorý rád cestuje a píše:) Zoznam autorových rubrík:  PoéziaCestovanieKrátka próza

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu