reklama

Okamih

Obyčajný, stereotypný, ničím výnimočný, končiaci sa deň. Stojím na železničnej stanici a čakám na kamaráta, ktorý práve vystupuje z vlaku. No zrazu sa niečo zmenilo. Nejaký impulz v mojom podvedomí ožil a ja som vedel, že na tejto situácii je niečo iné, niečo, čo sa doposiaľ nestalo, niečo, čo zabíja celý stereotypný charakter tohto dňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Najprv som nevedel, čo konkrétne vo mne vyvolalo tento pocit. Pár okamihov na to, možno to boli len stotiny sekundy a možno niekoľko slnkom zaliatych premárnených, prečakaných rokov, vystúpila z vlaku ona. Na prvý pohľad jednoduchá, no v celku nesmierne zložitá, večne vysmiata žena. Niekoľko prameňov vlasov jej padalo do krásnej, hebkej tváre a zbytok jej len tak, slobodne a zároveň okúzľujúco povieval vo vánku. Jednoducho oblečená, s jednoduchou chôdzou vykročila smerom k podchodu, nevediac, že svojou prítomnosťou na nástupišti zaujala nejedného chlapca, muža, či starca. Možno ich pohľady cítila a rozhodla sa ich ignorovať, možno si to neuvedomovala. A v tom momente som nemal oči pre nikoho iného. Zložitá svojou jednoduchosťou zmizla z dohľadu všetkých prítomných a v nejednom zanechala čarovný pocit krajšieho, teplého, letného večera. No ráno bolo studené a ja som mohol na túto záhadnú osobu len spomínať. Ako na zlomok života do môjho sveta vstúpila, tak aj zmizla. Zmizla, ako zimznú posledné odtiene dymu po zahasení cigarety. Zmizla, ako posledné odtiene svetla po zahasení sviečky. No cigaretový zápach, horúci vosk, tak, ako spomienky na ňu, ostanú. A dnes mi ostáva len dúfať, že táto osoba niekedy ten cigaretový zápach, horúci vosk zacíti a zavedú ju ako dopravné značky až ku mne.

Karol Hanus

Karol Hanus

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý študent, ktorý rád cestuje a píše:) Zoznam autorových rubrík:  PoéziaCestovanieKrátka próza

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu